وبلاگ

اکسس کنترل خودرو چیست؟

عنوان های بلاگ

برای برخی از افراد سوالی پیش می آید که اکسس کنترل خودرو چیست؟ اکسس کنترل سیستمی است که به رفت و آمد نظارت می کند این کار را با استفاده از روش هایی مثل عنبیه چشم ، الگو چهره مخصوص ، کارت ، رمز و… انجام می دهد

برای مثال اطلاعات فردی را با یک رمز مخصوص به فرد لینک می کند و در صورت نیاز به دسترسی دادن به فرد مورد نظر برای تطابق اطلاعات آن رمز مخصوص رو درخواست می کند و در صورتی که رمز درست بود به آن فرد دسترسی لازم داده می شود ما در مقاله ی قبلی راجع به اکسس اشخاص توضیح دادیم ادامه مطلب راجع به اکسس خودرویی به شما توضیح می دهیم.

همانطور که اکسس کنترل اشخاص برای کنترل تردد افراد در محیط های های خاص مثل اماکن نظامی و آزمایشگاه ها بود اکسس کنترل خودرویی برای کنترل تردد خودرو است.  در بعضی از سیستم ها حتی به شما محل پارکینگ خالی را به شما اعلام می کنند. یا برای جلوگیری از ترافیک خودرو هارا طبق زمانبندی خاصی به محل مورد نظر راهنمایی می کنند.

زمانی که خودروی خود را در یک پارکینگ پارک می کنید ، با اعلام شماره پلاک خودرو به متصدی پارکینگ ، به صورت مستقیم از یک اکسس کنترل اتومبیل استفاده می شود. اگر این سیستم وجود نداشت. اطلاعات به صورت دستی در یک دفتر ثبت می شود. به جز زمانی که برای ورود پارکینگ اغلب مراکز دولتی ، بیمارستان و .. برای لحظاتی پشت گیت تردد منتظر می مانید. یک نوع اکسس کنترل تردد رفت وآمد شما را ثبت می کند.

دستگاه اکسس کنترل خودرو علاوه بر پارکینگ های عمومی و خصوصی در پارکینگ های مسکونی بزرگ توصیه می شود. چراکه این دستگاه همراه با گیت کنترل تردد می تواند امنیت شما را تضمین کند.

اگر می خواهید در مورد انواع دستگاه کنترل تردد خودرو و قیمت آن اطلاعاتی کسب کنید می توانید به کارشناسان شرکت صدرا سازه تماس بگیرید.

به طور کلی سیستم کنترل تردد خودرو ، ورود و خروج ماشین ها را ثبت می کند. دادن مجوز اتومبیل هایی که قصد ورود به پارکینگ دارند ، ضمن برقراری نظم و انضباط در پارکینگ ها و سازمان های خاص مانند گمرک ، محدودیت های لازم در تردد خودروها را اعمال می کند. استفاده از این دستگاه برای مکان هایی که محدویت دسترسی دارند از لحاظ امنیتی بسیار الزامی می باشد.

دوربین پلاک خوان

با تو جه به سوال برخی از افراد که اکسس کنترل خودرو چیست؟ باید پاسخ داد که این دستگاه انواع مختلفی دارد که یکی از آن ها دوربین پلاک خوان است .

دوربین پلاک خوان یکی از سیستم های کنترل تردد است این سیستم از دوربین های مدار بسته ی پیشرفته ای تشکیل شده اند که میتوانند در لحظه پلاک های زیادی را رصد کند.  با توجه به نرم افزار مدیریت ترافیکی که روی آن نصب است می تواند راهکار هایی برای شرایط ترافیک ارائه دهند.  پلاکخوان ها می توانند در شرایط بد آب و هوایی و یا در ترافیک بدون هیچ مشکلی پلاک ها را رصد کنند و به مرکز کنترل ارسال کنند.

یکی از نکات جالب راجع به پلاکخوان ها این است که آن ها همه ی تصاویر را در خود ضبط می کنند. حتی خودروهایی که تخلفی انجام نداده اند. هنگامی که شما از جلوی یک پلاکخوان عبور می کنید. همه ی سوابق شما برای آن ها نمایان می شود و در صورت لزوم پلیس می تواند خودروی شمارا متوقف کند.

همین دوربین های پلاکخوان رو می توانیم برای نظارت از ورود و خروج از پارکینگ اماکن مهم و امنیتی استفاده کنیم و با لینک کردن اطلاعات هر فرد با شماره پلاک خودرو آن برای فرد مجوزی برای ورود و خروج آن صادر کنیم بدین صورت که وقتی دوربین ها پلاک خودرو را می بینند به صورت اتوماتیک راهبند و یا درب ساختمان برای عبور خودروی مذکور باز می شود. اگر در شرایطی خودرویی غیر مجاز وارد محوطه شود سیستم دستور به صدا درآمدن آژیر و همچنین روشن و خاموش شدن چراغ هایی را برای آگاهیی مسئولین می دهد.

 

کاربرد دوربین پلاکخوان

کاربرد دوربین پلاکخوان

دوربین پلاکخوان بسیار متنوع است در این بخش به انواع آن اشاره می کنیم.

دوربین پلاک خوان جاده ای
سیستم پلاک خوانی جاده و بزرگراه برای تشخیص پلاک خودروهای در حال حرکت این دوربین ها با هر سرعتی و در هر خطی پلاک خودروهای مختلف را ثبت می کنند. به این ترتیب با کمک این سیستم تخلفات رانندگی مانند سرعت غیرمجاز و نبستن کمربند ایمنی را به پلیس راهنمایی و رانندگی ارسال می کنند.

دوربین پلاک خوان پارکینگ
این دوربین ها برای کنترل ترافیک در پارکینگ های عمومی و خصوصی، هم برای پارکینگ های مبتنی بر قبض و هم برای پارکینگ های عمومی و خصوصی که به کارت خوان های RFID متکی هستند استفاده می شود. با نزدیک شدن کارت به کارتخوان تصویر خودروی ثبت نام شده به همراه سایر اطلاعات روی صفحه نمایش داده می شود و بدین صورت هزینه پارکینگ به صورت کاملا خودکار محاسبه می شود و پس از پراخت آن خودرو مجوز خروج به دست می آورد و می تواند از پارکینگ خارج شود.

دوربین پلاک خوانی سازمانی
از این سیستم جهت کنترل و نظارت بر روی عبور و مرور تمام وسایل نقیه در سازمان ها استفاده می شود. تا تردد آنها کنترل شود.

مزایای دوربین های پلاکخوان

امنیت بالا

اطلاعات کدگذاری شده بر روی سرورهای با ظرفیت ذخیره سازی بالا ضبط می گردند و در هر زمانی در دسترس اند

ارائه شواهد معتبر

تصاویر و اطلاعات ضبط شده توسط این دوربین ها از قبیل شماره پلاک زمان و تاریخ و محل نصب دوربین می توانند به عنوان مدارک معتبری در صورت وقوع جرم به دادگاه ارائه شوند

استحکام بالای دوربین

این دوربین ها در شرایط آب و هوایی نا مناسب نیز کارایی و بازده بالایی دارن

اکسس کنترل پارکینگ  RFID

در این روش با نصب آنتن های دور برد در مقابل راهبند یا درب پارکینگ و نصب برچسب های مخصوص RFID یا تگ های شخصی سازی شده سیستم کنترل تردد از راه دور خودرو مورد نظر را تشخیص داده و به صورت کامل اتوماتیک درب را برای خودرو باز کرده و به آن خودرو مجوز ورود و خروج می دهد لازم به ذکر است برچسب RFID ورود و خروج متفاوت است از خوبی های این سیستم میتوان به این اشاره کرد که میتوان برای افراد ساعت ورود و خروج تعیین کرد و یا اینکه می توان دسترسی ان هارا طوری تعریف کرد که در روز های تعطیل به افراد اجازه ورود ندهد. این سیستم نیاز به ریموت را حذف کرده که این به معنی حذف کلی هزینه اضافی برای خرید ریموت و تعمیرات مربوط به آن است. این سیستم نیاز به اپراتور 24 ساعته ندارد و به سادگی قابل تنظیم است شما در این سیستم به سادگی میتوانید کی را حذف،اضافه و استعلام کنید از این سیستم در محیط های بسیار امنیتی استفاده می شود.

اکسس کنترل خودرو با کارت و رمز

در این نوع سیستم جلوی ورودی ساختمان کارتخوانی قرار داده شده که شما باید برای باز شدن درب مورد نظرکارت خود را جلوی آن بگیرید یا رمز خود را در آن وارد کنید تا  اطلاعات شما احراز هویت شود و سیستم به شما اجازه ی ورود بدهد از این سیستم در پارکینگ های خصوصی  اداری بیشتر استفاده می شود.

اکسس کنترل خودرو با موبایل

در این نوع سیستم موبایل شما توسط WIFI به سیستم اکسس متصل می شود و با استفاده از برنامه ای شما میتوانید که دستور باز یا بسته شدن درب را صادر کنید.

در بعضی موارد حتی میتوان با برقراری تماسی تلفنی یا ارسال یک پیامک دستور باز یا بسته شدن به سیستم داد در صورتی که حتی لازم نیست شما در محل حضور داشته باشید

اکسس کنترل خودرو با ریموت

متداول ترین روش باز نمودن درب پارکینگ استفاده از ریموت می باشد مزیت استفاده از این سیستم امکان مدیریت ریموتها می باشد مدیر سیستم می تواند ریموتهای هر فرد یا واحد را غیر فعال یا حذف نموده و یا به راحتی ریموت جدید تعریف و در اختیار افراد قرار دهد گزارش گیری از تردد افراد از دیگر مزایای این سیستم می باشد.

 

عوامل مهم در خرید اکسس کنترل تردد خودرو

عوامل زیادی در انتخاب اکسس کنترل تردد خودرو موثر است که باید در سفارش این سیستم کنترل تردد توجه داشته باشید:

کاربر پسند بودن

اپراتور پارکینگ باید بتواند با نشانه های بصری و ویژگی های مناسب آن ، به راحتی عملیات پذیرش و صدور قبض انجام دهد. این سیست علاوه بر ساده بودن امنیت را برای افراد فراهم می کند.

نصب ، نگهداری و پشتیبانی

سیستم های پارکینگ خودرویی را انتخاب کنید که نیاز به حداقل نگهداری باشد و دسترسی به خدمات پشتیبانی سریع و مناسب برای حل مشکلات در کمترین زمان باشد.

سازگاری با موقعیت مکانی

اگر پارکینگ شما در یک منطقه شلوغ باشد ، جریان ترافیک و اطمینان از فضای منظم ، یکی از اولیت های مهم در انتخاب اکسس کنترل می باشد.

پرداخت و نمایش

سیستم پرداخت و نمایش در اکسس کنترل خودرو یک راهکار بسیار عالی برای فضاهای پارکینگ می باشد. که در ان بدون نیاز به اپراتور افراد می توانند به سادگی پرداخت هزینه را انجام دهند.

راهکار پارکینگ یکپارچه و کنترل دسترسی

اپراتور ها می توانند بدون اینکه از محل کار خود خارج شوند عملیات خود را نه تنها در پارکینگ بلکه در مکان های مختلف می توانند انجام دهند.

خودکارسازی مسائل مربوط به قبض پارکینگ و پرداخت هزینه ، ردیابی فضاهای اشغال شده ، بکارگیری موانع و پایانه های خروجی ازجمله قابلیت های اکسس کنترل خورو می باشد.

با استفاده از تشخیص شماره پلاک خودرو  ، قیمت گذاری انعطاف پذیر، کنترل برای فضاهای رزرو شده ، راهکار سیستم کنترل تردد هوشمند می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به کارشناسان شرکت صدرا سازه تماس بگیرید.

توجه به جزئیات به باکیفیت بودن محصول موجب دستیابی به شرکت صدرا سازه می شود.این شرکت مفتخر است که توانسته محصولات باکیفیت و با قیمت مناسب به مشتریان خود عرضه کند.

سبد خرید