وبلاگ

درب کشویی توکار

عنوان های بلاگ

برای برخی از افرادی که با درب توکار آشناییت ندارند سوالی پیش می آید که درب تو کار چیست ؟درب توکار درون دیوار قرار می‌گیرد و برخلاف درب های لولایی هنگام بازوبسته شدن فضایی را اشغال نمی‌کند  که همین باعث شده امروزه از محبوبیت زیادی در میان طراحان و معماران برخوردار باشد. تفاوت درب های روکار با درب توکار در این است که ریل درب های توکار درون دیوار مجازی کار گذاشته میشود و دیوار قابل استفاده است برای مثال نصب تلویزیون یا چسباندن مبل به دیوار در صورتی که از این نوع درب استفاده شود ممکن است اما در صورتی که از درب های روکار استفاده شود این امکان وجود ندارد چون که ریل بیرون از دیوار نصب میشود و موقع باز شدن درب در دیوار مخفی نمیشود بلکه باید روی دیوار حرکت کند و به همین دلیل باید روی دیوار خالی باشد که درب بتواند روی آن حرکت کند.

مزایای درب توکار چیست

درب توکار بسیار کاربردی و زیبا می باشد. که مزایای بسیار زیادی دارد و راحتی را برای کاربرین به ارمغان آورده است. از مزایای این درب می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • استفاده ی بهینه از فضا: درب کشویی توکار در مکان‌هایی با فضای محدود و محیط‌های کوچک بسیار مفید هستند، زیرا زمینه‌ی قابل استفاده را حفظ می‌کنند. به عبارت دیگر، شما نیازی به فضایی برای باز کردن یا بستن درب ندارید همچنین میتواند محیط های مجاور را با استفاده از این در از هم جدا کرد.
  • ظاهر زیبا: درب کشویی توکار به طراحی مدرن و ساده ای اغلب با پوشش‌های متنوع ارائه می‌دهند که به دکوراسیون داخلی زیبایی می بخشند
  • افزایش ایمنی: درب کشویی توکار می‌توانند برای خانواده هایی که بچه ی کوچک دارند مناسب باشد زیرا برای باز کردن نیاز به اعمال فشار و حرکات خاصی دارند
  • نگهداری آسان: این نوع درها غیرقابل‌تراش و ضدخش هستند و به راحتی قابل پاک‌سازی و نگهداری هستند. در نهایت، مزایای استفاده از درب کشویی توکار بستگی به نیازها و سبک زندگی شما دارد، اما در بسیاری از موارد می‌تواند راه حلی موثر و کارآمد باشد

 

مزایای درب توکار چیست؟

 

 

فضاهای مناسب درب های توکار

برخی از افراد تصور می کنند که درب های توکار در فضاهای عمومی کاربرد دارد ولی برخلاف این تصور این نوع درب ها در فضا های بسیار زیادی از جمله آشپزخانه ، انباری ،  اتاق خواب ، محیط های اداری برای جدا کردن فضایی مجزا  کاربرد دارد خصوصا اگر مساحت کمتری در دسترس معمار پروژه باشد.

درب  توکار کشویی به طرح های خلاقانه معماران جذابیت بی نظیری می دهد و باعث افزایش راندمان مساحت پروژه می شود و همچنیین کاربرد وسیعی در تمامی فضاها دارد.

نکاتی که در استفاده از درب توکار باید رعایت شود

قبل از خرید مدل های درب ریلی با یک کارشناس مشورت کنید و مطمئن شوید که محل مورد نظر شما قابلیت نصب این درب را دارد یا خیر

پس از اینکه مدل مناسب درب ریلی را انتخاب کردید محل دقیق را با توجه به ابعاد و اندازه های چهارچوب مشخص کنید. اگر لازم است سرمایه گذاری کافی را برای خرید مصالح بادوام تر اختصاص دهید

سعی کنید از انواع درب هایی استفاده کنید که هم ریل ها و هم لوازم جانبی از روکش محافظ برخوردار باشند تا در طولانی مدت، ثبات خود را حفظ کنند.

انواع متریالی که میتوان در ساخت درب کشویی استفاده کرد.چوب ، فلز ، پی وی سی ، ام دی اف ، شیشه است.

کدام یک از متریال برای درب توکار مناسب تر است؟

درب های چوبی نیز در مقابل رطوبت آسیب پذیر هستند پس در نتیجه می توان از درب های شیشه ای برای محیط های مرطوب مثل حمام و سرویس بهداشتی استفاده کرد و از درب های چوبی می توان در محیط های خشک استفاده کرد مثل اتاق خواب.

تفاوت بین درب توکار و روکار

درب کشویی روکار به موازات طول دیوار باز می شود اما درب کشویی توکار یک شکافی اندازه درب داخل دیوار ایجاد می شود. که این شکاف محل مخفی شدن درب می باشد. درب کشویی توکار از یک قاب برای باز شدن کمک می گیرد. این قاب باعث می شود که درب داخل دیوار باز شود. درواقع این قاب یک نوع جعبه فلزی می باشد.در صورتی که درب کشویی روکار بیرون از دیوار باز می شود .

برای نصب انواع درب  از جمله درب های توکار و روکار حتما از یک متخصص کمک بگیرید. شرکت صدرا سازه توانسته با متخصصین خود در این زمینه به بهترین شکل ممکن عمل کند.

چرا درب کشویی توکار را انتخاب کنیم؟

مهمترین عامل پر طرفدار بودن درب توکار این که فضای کمی را اشغال می کند. نداشتن لولای در درب کشویی توکار برای فضاهای محدود بسیار مناسب است. به همین دلیل استفاده از این نوع درب بسیار رایج شده است. به طور مثال در فضاهایی مانند سروس بهداشتی که امکان باز شدن کامل درب را نمی دهد. درب توکار گزینه بسیار مناسبی است.

شکل مدرن و زیبای درب توکار باعث شده که در فضاهای بزرگ هم مورد استفاده قرار بگیرد. البته برای جدا سازی قسمت های مختلف بسیار کارایی دارد.

درب توکار و یا پنهان شو هیچ محدودیتی از نظر متریال و طرح  وجود ندارد بنابراین کاربران عزیز می توانند درب تو کار را با متریال های مختلف چوب ، شیشه  و … با طرح های مختلف  سفارش دهند.

البته با توجه به موارد ذکر شده درباره درب توکار در برخی از موارد  مزایای درب تو کار و روکار مشترک است اما مزیت ویژه ایی که توکار نسبت به روکار دارد این است که فضای دیوار در نوع درب توکار قابل استفاده می باشد.

قیمت درب توکار

قیمت درب کشویی توکار به عوامل بسیار زیادی یستگی دارد. مانند طراحی ، تک لنگه یا دولنگه بودن درب و … برای اطلاع از قیمت دقیق محصول می توانید به کارشناسان شرکت صدرا سازه تماس بگیرید. شرکت صدرا سازه  این امکان برای شما عزیزان فراهم کرده  است که بتوانید سفارش خود را به صورت تلفنی و یا حضوری انجام دهید.

توجه به جزئیات به باکیفیت بودن محصول موجب دستیابی به شرکت صدرا سازه می شود.این شرکت مفتخر است که توانسته محصولات باکیفیت و با قیمت مناسب به مشتریان خود عرضه کند.

سبد خرید