وبلاگ

راهبند خودرو چیست؟

عنوان های بلاگ

برای برخی از افرادی که با راهبند خودرو آشناییت ندارند سوالی پیش می آید که راهبند خودرو چیست ؟ راهبند وسیله ای برای کنترل عبور و مرور است که از ورود اشخاص و اتومبیل های غیر مجاز جلوگیری می کند راهبندها به کمک دوربین های پلاک خوان و کارت های تشخیص حویت میتوانند افراد مجاز را از افراد غیر مجاز تشخیص دهند.

تفاوت فناوری در انواع راهبردهای خورویی چیست؟

راهبندها از جهت دوام و فناوری به کار رفته هم متفاوت هستند مثلا راهبند هیدرولیک و راهبند التکترومکانیک دو نوع اصلی راهبند های پارکینگی هستند

راهبند های الکترومکانیک دارای یک موتور الکتریکی است که حرکت میله راهبند را مدیریت میکند در این نوع راهبند نیروی خروجی موتور به جعبه دنده یا همان گیربکس منتقل میشود گیربکس نسبت به قدرت سرعت شیفت را باید تنظیم کند تا میله تا حد مجاز بالا و پایین رود

راهبندهیدرولیک مدل قبلی دارای موتور الکتریکی است اما تجهیزات دیگری مانند پمپ روغن,محفظه روغن و سیلندر هم دارد در زمان استفاده از راهبندهای هیدرولیکی در ابتدا موتور آن روشن می شود. پس از روشن شدن موتور پمپ شروع به پمپاژ کردن روغن داخل محفظه به سمت سیلندر میکند این روغن با فشار بالا از مخزن مربوطه تخلیه شده و به سمت سیلندر پمپاژ می شود. در پایان با وارد شدن روغن به سیلندر و خارج شدن از آن پیستون به سمت بالا و پایین حرکت میکند و باعث تغییر حالت میله راهبند می شود.

انواع راهبند ها

راهبند بازویی

راهبندهای بازویی در ورودی پارکینگ ادارات یا مکان های عمومی قرار میگیرند این راهبند یک ستون اصلی دارد که بازویی با طول 2 الی 8 متر به آن متصل است این نوع از راهبندها با استفاده از سنسورها یا سیستم های اکسس کنترل خودرو هارو تشخیص داده و به آن ها اجازه ورود داده و بعد به حالت قبل برمیگردد البته در محیط های کم رفت و آمد این راهبند میتواند به حالت دستی نیز اجرا شود این رهبند به دلیل استفاده ی ساده و راحت و هزینه کم از محبوبیت خاصی برخوردار است.

راهبند ستونی

راهبندهای ستونی نوع دیگری از راهبندها هستند که برای محیط های امنیتی ویژه استفاده میشوند این نوع راهبند به صورت ستون های عمودی ساخته میشوند که با استفاده از سیستم های سنسوری و کنترلی به صورت خودکار به افراد مجاز اجازه ورود و خروج میدهد و در حالت دستی ستون ها توسط افرادی که مجوز دارند با استفاده از کلیدهای مخصوص به این راهبند دستور بالا یا پایین رفتن میدهند این نوع راهبند به دلیل امنیت بالا و قابلیت کنترل دقیق در تردد خودروها و افراد بسیار مورد توجه قرار میگیرد

این ستون ها بسیار مستحکم و دقیق هستن از این رو گزینه ی خوبی برای اماکن امنیتی خاصی هستند همچنین میتوان به مقاومت آن ها در مقابل ضربه و آب و هوا اشاره کرد.

راهبند امنیتی

راهبندهای امنیتی یا ضدتروریستی راهبندهایی هستند که در محیط های نظامی یا جاهایی که امنیت بالایی لازم دارند مورد استفاده قرار میگیرند این راهبند ها از جنس فولاد ساخته میشوند  و از مزایای دیگر آن ها میتوان به این اشاره کرد که به بقیه ی سیستم های امنیتی متصل است و میتواند با بقیه ی اجزای تجهیزات امنیتی اطلاعاتی به اشتراک بگذارد این راهبند ها غیرقابل نفوذ هستند برای مثال اگر کامیونی با وزن 6.5 تن به سرعت70 کیلومتر برساعت برخورد کند کامیون بعد این برخورد غیرقابل حرکت می شود. این نوع راهبند با استفاده از سنسورهایی که دارد میتواند از روی وزن و پلاک و کارتخوانی که به آن متصل است افراد مجاز را از غیر مجاز تشخیص دهد.

راهبندهای امنیتی یا ضدتروریستی به چهار دسته تقسیم می شوند:

راهبند ضدتروریستی عمیق

عمق حفاری زمین برای نصب راهبند ضدتروریستی بستگی به عوامل مختلفی دارد از جمله نوع خاک نوع راهبند و نیاز محیط به طور معمول عمق حفاری برای نصب راهبند عمیق بین 60 تا 150 سانتی متر است این عمق حفاری کافی است تا راهبند به طور استاندارد در زمین جا بگیرد و مقاومت سازه رو در برابر برخوردهای شدید تضمین کند. همچنین ارتفاع راهبند در حالت باز نیز بین 40 تا 80 سانتی متر است. این ارتفاع باید به گونه ای باشد که افراد نتوانند به راحتی از روی راهبند عبور کنند و از آن جلوگیری شود.

راهبند ضدتروریستی نیمه عمیق

در مکان هایی که امکان حفاری عمیق وجود ندارد نوعی راهبند نیمه عمیق به عنوان راه حلی مناسب است در این نوع راهبند پایه همچنان باید داخل زمین مدفون باشد ولی عمق آن کاهش یافته و بین 25 تا 60 سانتی متر است با این تغییرات میزان عمق کم شده و به ارتفاع اضافه میشود و گاهی ممکن است ارتفاع آن تا 150 سانتی متر برسد و مانع خوبی برای عبور خرابکاران است.

راهبندهای ضدتروریستی سطحی

راهبند ضد تروریستی سطحی یک نوع راهبند است که روی سطح زمین قرار دارد این نوع راهبند با استفاده از پایه ها و ستون هایی که به زمین چسبیده ساخته می شود و باعث می شود که در صورت برخورد با وسیله ها یا حملات تروریستی شدت ضربه ها کاهش پیدا کند یا از نفوذ و تخریب بیشتر جلوگیری شود ارتفاع راهبند ضد تروریستی سطحی ممکن است تا 150 سانتی متر برسد.

راهبند ضد تروریستی تیغه ای

این نوع راهبند دفنی نوع تیغه ای با طول بلند و ضخامت بیشتر علاوه بر قابلیت پنچرکنندگی قدرت بالایی در بازدارندگی خودروها نیز دارد این نوع راهبند میتواند به عنوان یک مانع موثر در جلوگیری از تعرضات به محیط مدنظر عمل کنند.

مزایای راهبند خودرویی

امنیت بالا:راهبند های خودرویی میتوانند به عنوان یک پیشنهاد امنیتی موثر ر جلوگیری از ورود عیرمجاز وسایل نقلیه به محیط ها باشد بااستفاده از سیستم های پیشرفته ی شناسایی و تشخیص راهبند قادر به تشخیص وسایل نقلیه مشکوک و تهدیدی است و با بسته شدن راهبند امکان ورود آ|ن ها را محدود کنیم

کنترل دقیق تردد:با استفاده از راهبند میتوان تردد خودرو هارا به صورت دقیق کنترل کرد این سیستم میتوان بر اساس پارامترهایی مانند وزن سرعت و نوع وسیله نقلیه خطر را تشخیص دهند و مسیر را ببندند

سهولت استفاده:راهبند اتوماتیک با استفاده از سیستم های اتوماسیون و کنترل هوشمن عملکرد آن راش ساده و سریع میکند افرادی که مجوز مربوطه را دارند میتوانند با استفاده از ریموت کنترل یا سیستم های کنترل دستی راهبند را به صورت مستقیم باز و بسته کنند

اقتصادی و کارآمد

استفاده از راهبندهای خودرویی می تواند یک راهکار موثر برای کاهش هزینه های مربوط به نیروی انسانی باشد. همچنین تاثیر موثری بر ترافیک محیط و رفت و آمد آن محیط داشته باشند و سازگاری با سایر سیستم ها را دارد. به این معنی که راهبند های خودرویی می توانند با سایر سیستم های امنیتی اتصال برقرار کنند و داده های خود را با سایر اجزای سیستم به اشتراک بگذارند. راهبند های خودرو در مکان های مختلفی از قبیل هتل ها،بیمارستان ها،ایستگاه های مترو،کارخانه ها،ایستگاه های راه آهن،فرودگاه ها،فروشگاه ها،اماکن دولتی و نظامی مورد استفاده قرار می گیرد.

تفاوت فناوری در انواع راهبردهای خورویی چیست؟

عوامل انتخاب راهبند

هزینه و بودجه:بحث هزینه  در خرید هر کالایی از فاکتورهای مهم حساب میشود پس بهتر است اول بودجه ای برای کالایی که میخواهیم خریداری کنیم تعیین کنیم البته این موضوع نباید باعث شود که ما کیفیت را فدای قیمت کنیم

جنس و متریال استفاده شده:توجه به متریالی که راهبند از آن ساخته شده و محیطی که راهبند در آن نصب میشود بسیار مهم است برای مثال راهبندی که در فضایی مرطوب نصب میشود با راهبندی که در محیطی گرم و خشک نصب میشود یکی نیست

امنیت و استحکام: برخی مناطق از نظر امنیت به دلیل دارا بودن پتانسیل بالای دستبرد و سرقت بهتر است از راهبندی که مقاوم تر است استفاده شود

راحتی کار با آن برای افراد:افراد دنبال راهبندهای ساده و باکیفیت هستند با عملکرد بالا که یادگیری و کارکردن با آن ها سریع و آسان باشد.

قابلیت اتصال به لوپ دتکتور

عملکرد لوپ دتکتور به این صورت است که با دیده شدن وسیله نقلیه از فاصله ای معین راهبند به صورت اتوماتیک باز می شود یا به عنوان یک رله از برخورد بوم با وسیله نقلیه در هنگام پایین اومدن جلوگیری می کند.

لیمیت سوئیچ

لیمیت سوئییچ یک وسیله الکترومکانیکی است که توسط یک نیروفیزیکی که توسط یک جسم بر آن وارد می شود فعال خواهد شد.لیمیت سوئیچ ها برای تشخیص وجود خودرو ها و یا هر شی دیگری مورد استفاده قرار می گیرد. این سوئیچ ها برای تعیین حد حرکت خوردوها استفاده می شود.کاربرد لیمیت سوئیچ تعیین دامنه ی حرکت بوم است راهبند های صدر سازه دارای 2 جفت لیمیت سوئیچ هستند که یک جفت مکانیکی و یک جفت دیگر مگنتی است.

قابلیت اتصال به سیستم کنترل تردد و سیمپارک

یکی از ویژگی های راهبند های صدرسازه قابلیت اتصال آن به سیستم کنترل تردد است سیستم کنترل تردد برای کنترل عبور و مرور افراد و وسایل نقلیه به یک مکان خاص مانند پارکینگ ادارات یا مجتمع بزرگ مسکونی استفاده می شود.

این دستگاه ها با استفاده از دوربین پلاک خوان که در قسمت ورودی پارکینگ نصب می شود و با تشخیص شماره پلاک خودرو اقدام به باز کردن راهبند برای پلاک های مجاز با استفاده از ورودی های کنترل دستی می نماید.

همچنین از ویژگی های قابل توجه انواع راهبند پارکینگ صدر سازه میتوان به قابلیت ارتباط آن با سیستم کنترل تردد خودرو سیمپارک اشاره داشت نحوه کار این سیستم به این صورت است که برچسبی بر روی شیشه ی ماشین نصب میشود که هنگام نزدیک شوند به راهبند دستوری برای باز شدن راهبند فرستاده می شود و راهبند به صورت اتوماتیک باز می شود به این ترتیب امکان خطای انسانی به طور کامل حذف میشود و میریت کنترل تردد بسیار ساده می شود.

برای اطلاع از قیمت دقیق محصول می توانید به کارشناسان شرکت صدرا سازه تماس بگیرید.شرکت صدرا سازه  این امکان برای شما عزیزان فراهم کرده  است که بتوانید سفارش خود را به صورت تلفنی ویا حضوری انجام دهید.

توجه به جزئیات به باکیفیت بودن محصول موجب دستیابی به شرکت صدرا سازه می شود.این شرکت مفتخر است که توانسته محصولات باکیفیت و با قیمت مناسب به مشتریان خود عرضه کند.

سبد خرید