وبلاگ

پرده زبرا چیست؟

عنوان های بلاگ

پرده برای برخی از افرادی که با پرده زبرا آشناییت ندارند سوالی پیش می آید که پرده  زبرا چیست؟ پرده برقی زبرا همانند پرده شید و پرده رومن نوعی پرده ی رولی است که به صورت یک درمیان از پارچه و تور تشکیل شده این پارچه و تور ها با دقت و ظرافت خاصی بغل هم دوخته شده اند پرده های زبرا عمودی محورند یعنی مثل بقیه ی پرده های رولی دور لوله ای استوانه ای پیچیده شده اند که آن لوله توسط موتور (اتومات) یا زنجیر(دستی) کنترل شده و با حرکت خود پرده را باز می کند یا می بندد.

اسم این پرده ی مدرن از ساختار افقی به وجود آمده ی حاصل از دوختن پارچه و تور به صورت افقی و یک درمیان گرفته شده که به آن پرده ی زبرا یا گوره خری می گویند کاربرد اصلی این پرده ی مدرن تنظیم نور داخل محیط است همچنین میتوانید برای حفظ حریم شخصی خود نیز از این مدل پرده ی مدرن استفاده کنید.

نحوه ی کار با پرده زبرا چگونه است؟

توجه به سوال برخی از افراد که پرده زبرا چیست؟ و نحوه کار با آن چگونه می باشد باید پاسخ داد که پرده برقی زبرا به دو روش دستی و اتوماتیک میتوانید این پرده را تنظیم و کنترل کنید.

در حالت دستی شما با استفاده از زنجیری که دور لوله ی استوانه ای پیچیده شده میتوانید با جابه جا کردن قسمت های پارچه ای نور محیط را زیاد،کم و یا حتی میزان نور رسیده از بیرون رو به صفر برسانید.

در حالت اتومات یک موتور رو به لوله استوانه ای نصب می کنیم که با استفاده از ریموت شما میتونید به موتور دستور باز شدن یا جمع شدن بدین و نور محیط رو تنظیم کنید

حال با توجه به توضیحات بالا سوالی که ایجاد میشود این است که چرا باید پرده ی زبرا را در محل کار یا خانه ی خود استفاده کنیم؟

پرده زبرا بادوام و مقاوم است: پرده برقی زبرا از پارچه پلی‌استر با کیفیت بالا تولید می‌شود که بسیار بادوام و قوی است این پارچه ایمن غیر سمی ضد حریق و بدون مواد افزودنی است همین ویژگی‌ها باعث می‌شود قیمت کرکره پشت دری تولید شده با پارچه‌های پلی‌استر بیشتر باشد

تمیز کردن پرده زبرا آسان است: تمیز کردن و نگهداری پرده زبرا بسیار آسان است جنس این پرده ضد الکتریسیته ساکن است که مانع از جذب گردوغبار و آلودگی شده و بسیار دیرتر از پرده‌های دیگر کثیف می‌شود برای گردگیری از گردگیر پر یا جاروبرقی استفاده کنید اما برای استفاده از جاروبرقی محتاط باشید به این صورت که یا جارو را روی قدرت کم تنظیم کنید تا پرده تحت مکش قرار نگیرد اگر روی پرده زبرا لکه‌ای دیدید از یک پارچه مرطوب استفاده کنید و به آرامی ‌روی آن ضربه بزنید تا پاک شود مراقب باشید که سریع عمل نکنید که پرده ی شما آسیب ببیند شما باید این کار را در آرامش و آهسته انجام دهید پرده زبرا با نگهداری مناسب همیشه سالم و زیبا باقی می‌ماند.

پرده زبرا برای همه مکان‌ها قابل استفاده است: پرده زبرا را می‌توان در تمام مکان‌ها، از منازل مسکونی گرفته تا محیط‌های تجاری و اداری نصب کرد و برای تمام اتاق‌ها مثل: اتاق پذیرایی، آشپرخانه، اتاق خواب، اتاق کار و… مناسب است. همچنین این پرده با همه سبک های طراحی دکوراسیون چه سنتی و چه مدرن هماهنگی کامل دارد پرده زبرا تنوع زیادی در رنگ و اندازه دارد و شما می‌توانید آن را برای هر اندازه پنجره سفارش دهید و رنگ‌بندی پرده را مطابق با سبک و نوع چینش وسایل مکان مورد نظر خود انتخاب کنید

پرده زبرا باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی می‌شود: پرده زبرا به دلیل دو لایه بودن پارچه نسبت به سایر پرده‌ها عایق‌بندی بهتری دارد و مانع از تبادل هوا بین بیرون و درون محیط می‌شود بدین‌ترتیب در ماه‌های تابستان از خروج هوای سرد به خارج و گرم ‌شدن فضا جلوگیری می‌کند در حالی که در زمستان جلوی ورود سرما به داخل محیط را می‌گیرد به بیان دیگر می‌توان گفت نصب پرده زبرا می‌تواند ​​30% در مصرف انرژی صرفه‌جویی کند.

نحوه ی کار با پرده زبرا چگونه است؟

انواع پرده زبرا چیست؟

پرده زبرا ساده

پرده زبرا ساده از نوارهای پارچه‌ای ساده و تک‌رنگ تشکیل شده است تنوع رنگ این نوع پرده بسیار بالا است و انواع رنگ‌ها از رنگ‌های اصلی گرفته تا رنگ‌های ترکیبی و خاص را شامل می‌شود که محبوب ترین رنگ های آن رنگ های سفید،کرمی،زرد و سبز لیمویی است چرا که باعث میشود محیط بزرگتر به نظر برسد و روی روحیه افراد نیز تاثیر مثبتی دارد

پرده زبرا دو رنگ

پرده برقی زبرا دو رنگ یکی از جدیدترین انواع پرده زبرا و یکی از زیباترین آن‌ها است در این نوع پرده نوارهای پارچه‌ای دو رنگ هستند رنگ‌هایی که به‌ طرز بسیار زیبایی به یکدیگر متمایل شده و حالت سایه روشن خاص و منحصربه‌فردی را به وجود می‌آورند همین کیفیت و رنگ باعث شده قیمت این نوع پرده های زبرا نسبت به بقیه بالاتر باشد و به همان مقدار نیز میان طراحان داخلی و مردم محبوب تر است

پرده زبرا گونی بافت

پرده برقی زبرا گونی بافت ضخیم‌تر از انواع دیگر پرده زبرا است و پوشش بسیار خوبی را برای جلوگیری از ورود نور و حفظ حریم خصوصی به وجود می‌آورد این نوع پرده به عنوان پرده برقی اتاق خواب بسیار مناسب است

پرده زبرا طرح چوب

پرده برقی زبرا طرح چوب یکی از زیباترین انواع پرده‌های زبرا است که برای منازل و محیط‌هایی که در آن‌ها از وسایل چوبی و دکوراسیون طرح چوب زیاد استفاده شده به کار می‌رود نوار‌های پارچه‌ای در این نوع پرده طرحی شبیه به چوب دارد

پرده زبرا ژاکارد

پرده برقی زبرا ژاکارد نوعی پرده است که از پارچه ژاکارد تهیه می‌شود منظور از پارچه ژاکارد پارچه‌ای است که در آن طرح پارچه در تاروپود آن بافته می‌شود و مانند باقی پارچه‌ها روی سطح نیست پرده زبرا ژاکارد یکی از زیباترین انواع پرده‌های زبرا است

پرده زبرا بافت برجسته

پرده برقی زبرا بافت برجسته نوعی پرده زبرا است که طرح‌های روی آن برجسته بوده و زیبایی دوچندانی به پرده می‌دهند.

پرده زبرا موج‌دار

پرده زبرا موج‌دار یا پرده زبرا طرح موج یکی از انواع پرده زبرا است که لازم بود در این بخش از مقاله پرده زبرا چیست به آن توجه کنیم در آن نوارهای پارچه‌ای طرح‌هایی موج‌دار دارند و حس تعلیق را به وجود می‌آورند این نوع پرده تنوع بسیار بالایی دارد و انواع و اقسام طرح‌ها را شامل می‌شود.

پرده زبرا اتاق کودک

پرده زبرا اتاق کودک از رنگ ها و طرح های شاد و پر انرژی ساخته شده و مناسب روحیه ی کودکان است.

پرده زبرا گلدوزی خامه‌دوزی

پرده ی زبرا گلدوزی خامه‌دوزی یکی از انواع زیبا و منحصربه‌فرد پرده زبرا است که جلوه ظریف و لطیفی به وجود می‌آورد این نوع پرده دارای طرح‌های گلدوزی و خامه‌دوزی روی نوارهای پارچه‌ای و تور آن است و می‌تواند به عنوان پرده پذیرایی، پرده آشپزخانه و پرده اتاق خواب استفاده شود.

پرده زبرا برای چه محیط هایی مناسب است؟

این پرده ی محبوب مدرن به واسطه ی تنوع بالایی که در طرح و رنگ دارد و مقاومت آن در برابر رطوبت و آب در هرجایی قابل استفاده است از سرویس بهداشتی و حمام گرفته تا اتاق خواب ،آشپزخانه و پذیرایی ویا حتی مراکز تجاری و دفاتر کار شما میتوانید از این پرده های شیک که با هر دکوراسیون قابل ست شدن هستند استفاده کنید

مزایای پرده زبرا چیست؟

  • بادوام و محکم است.
  • نگهداری آسانی دارد.
  • استحکام آن به‌گونه‌ای است که به‌راحتی خراب نمی‌شود و سال‌ها عمر می‌کند.
  • ضد الکتریسیته ساکن است و گردوغبار را به خود جذب نمی‌کند.
  • پرده‌های زبرا به دلیل ساختار خاص خود تمیز کردن آن‌ها آسان است. درصورت جمع شدن گرد و خاک روی سطح پرده  به راحتی تمیز می شوند.
  • آب را به خود جذب نمی‌کند و با یک دستمال نم‌دار می‌توانید آن را پاک کنید.
  • نصب پرده زبرا بسیار آسان است و به راحتی نصب می شود.
  • سبک طراحی خاص پرده زبرا  با سبک دکوراسیون داخلی تمامی فضاها سازگار می باشد و این موضوع توانسته انتخاب را برای کاربران آسان کند.

نحوه ی نصب پرده زبرا به چه صورت است؟

پرده برقی زبرا به دو شکل روکار و توکار نصب می شوند

برای نصب به صورت توکار شما باید پایه را روی قاب نصب کنید برای محافظت از حریم شخصی و کنترل نور پرده باید در حالت توکار چفت و فیکس پنجره باشد یعنی دقیقا اندازه ی پنجره باشد.

در حالت روکار شما باید براکتی را 10 الی 15 سانت بالاتر از دیوار بالای پنجره ی خود نصب کنید تا پایه ی پرده ی خود را روی آن قرار بدین برای اینکه پرده به صورت کامل بتواند  پنجره ی شما را  پوشش بدهد لازم است که به همان اندازه ی 10 الی 15 سانتی که براکتتون بالا است ارتفاع پارچه ی پرده رو نیز اضافه کنید.

جنس پارچه ی پرده زبرا از چیست؟

برای تولید پرده زبرا از پارچه‌های مختلفی استفاده می‌شود از الیاف توری و نایلونی گرفته تا پارچه‌های مخمل و طرح‌دار، اما پارچه‌های پلی‌استر در این میان سهم بیشتری دارند.

پرده برقی زبرا یا پرده ی هوشمند زبرا چیست؟

امروزه با پیشرفت تکنولوژی زندگی انسان ها بسیار ساده تر شده به طوری که شما میتوانید پرده ی منزل یا محل کار خودتون را اتوماتیک یا هوشمند کنید.معنی آن این است که دیگر نیازی نیست برای تنظیم نور خونه یا محل کار پرده را به صورت دستی تنظیم کنید کافیه فقط از یک ریموت کنترل یا تلفن همراه برای تنظیم استفاده کنید.

سوالی که ایجاد میشه اینه که فرق پرده ی اتوماتیک و هوشمند چییست؟ جواب این سوال موتور است.

موتور پرده های اتوماتیک سه سیمه است و به شما این امکان رو می دهد که پرده رو با ریموت کنترل تنظیم کنید و یا به صورت دستی اما پرده های هوشمند موتور چهار سیمه دارند که به مالک اجازه میده توسط تلفن همراه و اپلیکیشن ها برای پرده سناریو تعریف کند. برای مثال میتواند پرده رو طوری تنظیم کند که با روشن شدن هوا پرده ها بالا  و شب ها به پایین برود یا جوری برنامه ریزی کنند. که وقتی کسی خونه نیست پرده ها جلوی پنجره رو بپوشاند پرده های هوشمند از فاصله بسیار دور و صرفا متصل بودن به وای فای قابل کنترل کردن هستند. که همین موضوع پرده های هوشمند رو در مقابل پرده های اتومات که فقط از فاصله نزدیک قابل تنظیم و کنترل هستند به گزینه ی جذاب تری تبدیل کرده است.

نحوه محاسبه قیمت پرده زبرا

خریداران پرده برقی زبرا در درجه اول به کیفیت و قیمت آن توجه می کنند.زیرا ماندگاری و قیمت پرده زبرا با طرح های متنوع و گسترده ایی که دارد. بسیار با اهمیت می باشد.قیمت پرده زبرا با توجه به متراژ آن محاسبه می شود. با اندازه گیری عرض و ارتفاع پنجره ابعاد پرده زبرا  را بدست آورید. به منظور نصب پرده زبرا اندازه گیری آن بسیار مهم است.

برای اطلاع از قیمت دقیق محصول می توانید به کارشناسان شرکت صدرا سازه تماس بگیرید.شرکت صدرا سازه  این امکان برای شما عزیزان فراهم کرده  است که بتوانید سفارش خود را به صورت تلفنی،حضوری و یا با پر کردن فرم انجام دهید.

توجه به جزئیات به باکیفیت بودن محصول موجب دستیابی به شرکت صدرا سازه می شود.این شرکت مفتخر است که توانسته محصولات باکیفیت و با قیمت مناسب به مشتریان خود عرضه کند.

سبد خرید