وبلاگ

پرده رومن چیست؟

عنوان های بلاگ

برای برخی از افرادی که با پرده رومن آشناییت ندارند سوالی پیش می آید که پرده رومن چیست ؟ این نوع پرده ها که به اسم پرده های رومی یا رومن شناخته میشوند امروزه در صنعت طراحی داخلی بسیار مورد توجه قرار گرفته چرا که به محیط حالتی مدرن ، ساده و شیک را القا می کند این پرده ها مکانیزمی شبیه به پرده شید رولی دارند

به این صورت که مانند آن ها یک محور عمودی برای پایین و بالا رفتن دارند و به تنظیم نور اتاق کمک میکند و جلوی گرد و غبار را می گیرد همچنین به شما این امکان را می دهد که شما بتوانید بیرون را نیز نگاه کنید و دید شما را از داخل به بیرون کور نمی کند.

تاریخچه پرده رومن

با خواندن تاریخچه پرده رومن شما می توانید به پاسخ این که پرده رومن چیست آگاه شوید. و به یک نتیجه کلی برسید.

در روم باستان مردم برای جلوگیری از ورود گرد و غبار حاصل از ساخت آمفی تئاتر مشهور کولوسئوم پارچه ی مرطوبی را جلوی پنجره آویزان می کردند و پس از مدتی متوجه شدند انجام این کار در فصل گرم تابستان باعث می شود وزش باد به این پارچه های مرطوب محیط خانه رو خنک کند و پس از گذشت زمانی کوتاه از این روش در همه جا استفاده شد.  در واقع در روم باستان پرده بیشتر وسیله ای کاربردی برای تمیز نگهداشتن محیط خانه و خنک کردن آن استفاده شده است . که در طراحی پرده های رومی فعلی از آن پرده ها الهام گرفته شده است.

جنس پارچه ی پرده رومن چیست

پاسخ به سوال این که پرده رومن چیست و مدل دوخت آن چگونه می باشد این است که پارچه ی پرده در این مدل جوری دوخته می شود که وقتی به بالا جمع میشود به صورت پله پله و منظم پرده روی هم بیوفتد که زیبایی خاصی دارد برای دوختن این نوع پرده میتوانید از هرجنس پارچه ای استفاده کنید فقط باید توجه کنید که پارچه ی انتخاب شده نباید بسیار ضخیم و سفت یا بسیار نرم و شل باشد چون در آن صورت ساختار پله ای چشم نواز و منظم شکل نمیگیرد بهتر است هنگام خرید پارچه از فروشنده بپرسید که آیا برای پرده ی رومی یا رومن کدام پارچه مناسب است؟ دوختن این پرده به مهارت و دقت بالایی نیاز دارد در صورتی که 1 سانتی متر در دوختن عرض این پرده اشتباه کنید پرده کج میشود و درست عمل نمی کند به دلیل تنوع بالایی که این نوع پرده دارد در مکان های زیادی مثل کافه ها ،رستوران ها ،ادارات و منازل استفاده میشود معمولا از پارچه هایی ازجنس : ساتن،کنفی،گونی بافت،کتان،مخمل و… برای پرده های رومن استفاده میشود

انواع پرده رومن

با توجه به سوال برخی از افراد که پرده رومن چیست و آیا انواع مختلفی دارد یا خیر باید پاسخ داد که پـرده رومـن در مـدل های مـختلفی بـه شـرح زیـر وجـود دارد و بـرای دوخـت آن میتـوان از مغزی دوزی و تـاج پـایین استفاده نمود که باعث می شود ظاهری خاص تر و سنگین تر به فضا بدهد.

  • پرده ی رومن ساده (تخت)
  • پرده رومن شید
  • پرده رومن هلالی
  • پرده رومن آبشاری

پرده های رومن به دو صورت دستی و اتومات کار می کنند که در مدل دستی با استفاده از زنجیر آویزون بغل پرده پرده را تنظیم می کنیم و در صورت اتومات میتوانیم با استفاده از ریموت آن را تنظیم کنیم مدل اتومات یک موتور مخصوص هم لازم دارد

 

مزایای پرده رومن چیست؟

  • دارای طرح و رنگ بسیار متنوع
  • امکان استفاده در دکوراسیون های کلاسیک و مدرن
  • قابل استفاده در پذیرایی،اتاق خواب،نشیمن و…
  • مناسب برای کنترل نور و حریم شخصی منازل
  • موجود در انواع مدل های دوخت از جمله آبشاری،ساده،هلالی و…
  • قابلیت اتصال دالبر پارچه ای و رزینی به پرده
  • امکان اجرا به صورت دستی و اتوماتیک
  • نصب و شستشو بسیار راحت  نسبت به سایر مدل ها
  • استفاده برای پنجره با ابعاد کوچک و متوسط

تاریخچه پرده رومن

پرده های رومن یا رومی برای چه مکان هایی مناسب است

همانطور که قبلا گفته شد پرده های رومی به دلیل تنوع زیادی که دارند امروزه در بسیاری از محیط ها قابل استفاده هستند ولی در منازل بیشتر در اتاق خواب و نشیمن از پرده های رومن استفاده می شود. همچنین بخاطر اینکه این پرده می تواند صدای بیرون را کاهش دهد و مقابل گرما و سرما کاربرد دارد. در دفاتر نیز از این نوع پرده امروزه بسیار استفاده میشود

نحوه ی شستشوی پرده ی رومن

اگر پرده گرد و خاک داشت شما می توانید با قسمت پرزگیر جارو برقی به آرومی پرز، گردوخاک را از روی پرده بدون زحمت بردارید اگر پرده ی شما لک داشت می توانید شوینده ای رو با آب ترکیب کنید و به قسمتی از پرده که تو دید نیست بزنید تا مطمئن بشید که پارچه نسبت به اون محلول تغییر رنگ نمیده اگه تغییر رنگی مشاهده نشد شما میتونید با آرامش شروع کنید به از بین بردن لک توجه کنید که نباید عجله ای رفتار کنید یا به پارچه خیلی فشار بیارین که آسیب ببینه لازم به ذکره که قبل از ساخت محلول از یک متخصص مشورت بگیرید چون ساخت محلول اشتباه ممکنه که پارچه ی شما رو نابود کند.

نحوه ی نگهداری از پرده ی رومن یا رومی

از آنجایی که پرده‌های رومن از پارچه دوخته شدن نباید در اتاق‌ هایی با رطوبت بالا مانند حمام یا آشپزخانه استفاده بشوند چرا که این امر می ‌تواند  منجر به ایجاد کپک در آن ها شود. که تمیز کردن آن را بسیار دشوارتر می کند. از آنجایی که برای ساخت این پرده از پارچه  استفاده شده که نگهداری و طریقه شستشو پرده رومن مثل سایر پرده های کرکره ای و یا پرده هایی که از موادی مانند آلومینیوم یا چوب ساخته شدن نیست.

نحوه ی نصب پرده ی رومن

پرده ی رومن را می توان به دو صورت نصب کرد نصب پرده ی رومن رو پایه ی داخلی (این روش برای پنجره هایی با قاب مربعی مناسب است) و یا نصب پرده ی رومن روی پایه ی خارجی(این روش نصب برای پنجره هایی که قاب مستطیلی دارند مناسب است.)

چطور متوجه شویم که قاب ما مستطیلی است یا مربعی؟ شما باید طول و عرض پنجره ی خود را اندازه بگیرید اگر اختلافش بیشتر از 1.3 سانتی متر بود قاب پنجره ی شما مستطیلی است در ادامه روش های نصب رو به شما توضیح می دهیم.

در روش اول که همان نصب بر روی پایه ی داخلی است. پرده به ضلع بالایی قاب نصب می شود و شیک تر از روش دوم می باشد. چون بالای پرده ی شما را نمی پوشاند منتها شرایطی دارد عمق قاب شما باید 7 الی 10 سانت باشد و شرط دیگر این است که قاب پرده ی شما جنسش خوب محکم و تراز باشد برای همین قبل نصب این موضوع رو حتما چک می ککند.

در روش نصب دوم که نصب روی پایه ی خارجی است پرده ی شما روی قاب پنجره نصب نمی شود بلکه روی دیوار بالای پنجره روی یک براکت نصب می شود این روش نصب در صورتی که قاب شما دچار پارگی شده باشه یا عمق قاب مربعی شما بین 7 الی 10 سانت نباشد بسیار کاربردی است.

 ابزار لازم نصب پرده رومن

ریل اصلی: اجزای دیگر بر روی این ریل نصب می گردند.

گیربوکس و زنجبر: این قطعات را بر روی ریل اصلی سوار می کنیم.

قرقره ها: قرقره ها را درون شیار قرار می دهیم.

میله شش پر: این میله در واقع از داخل گیربکس و قرقره ها عبور می کند و این اجزا را به هم متصل نگه می دارد.

میله گرد: این میله را همانطور که اشاره کردیم از کیسه نوار رفلت که دوخته شده است عبور می دهیم.

وزنه پایین: در پرده های معمولی باید دقت کرده باشید که از یک نوار که دارای سرب است. برای صاف نگه داشتن پرده بهره می برند حال از این وزنه پایین نیز به منظور صاف نگه داشتن پرده رومن استفاده می کنند.

پرده برقی رومن یا پرده ی هوشمند رومن چیست؟

امروزه با پیشرفت تکنولوژی زندگی انسان ها بسیار ساده تر شده به طوری که شما میتوانید پرده ی منزل یا محل کار خودتون را اتوماتیک یا هوشمند کنید.معنی آن این است که دیگر نیازی نیست برای تنظیم نور خونه یا محل کار پرده را به صورت دستی تنظیم کنید کافیه فقط از یک ریموت کنترل یا تلفن همراه برای تنظیم استفاده کنید.

سوالی که ایجاد میشه اینه که فرق پرده ی اتوماتیک و هوشمند چییست؟ جواب این سوال موتور است.

موتور پرده های اتوماتیک سه سیمه است و به شما این امکان رو می دهد که پرده رو با ریموت کنترل تنظیم کنید و یا به صورت دستی اما پرده های هوشمند موتور چهار سیمه دارند که به مالک اجازه میده توسط تلفن همراه و اپلیکیشن ها برای پرده سناریو تعریف کند. برای مثال میتواند پرده رو طوری تنظیم کند که با روشن شدن هوا پرده ها بالا  و شب ها به پایین برود یا جوری برنامه ریزی کنند. که وقتی کسی خونه نیست پرده ها جلوی پنجره رو بپوشاند پرده های هوشمند از فاصله بسیار دور و صرفا متصل بودن به وای فای قابل کنترل کردن هستند. که همین موضوع پرده های هوشمند رو در مقابل پرده های اتومات که فقط از فاصله نزدیک قابل تنظیم و کنترل هستند به گزینه ی جذاب تری تبدیل کرده است.

پرده های رومن با چه سبک دکوراسیونی متناسب است؟

پاسخ به سوال این که پرده رومن چیست و با چه سبک دکوراسیونی متناسب است این است که پرده های رومن به دلیل تنوع زیادی که در طرح و رنگ دارند میتوانند هم در محیط های سنتی و هم در محیط های مدرن مورد استفاده قراربگیرند که اگر درست مورد استفاده قرار بگیرند نه تنها به زیبایی دکوراسیون بسیار کمک میکنند بلکه با تنظیم صحیح نور باعث بزرگ بنظر آمدن محیط نیز می شوند.

رنگ های پیشنهادی برای اتاق های کوچک

امروزه بسیاری از مردم در سرتاسر دنیا مشکل کمبود فضا دارند که باعث دلگیری فضا میشود پیشنهاد ما برای این عزیزان انتخاب پرده های رومن با رنگ روشن مثل سفید،کرمی،صورتی ویا آبی روشن است کهعلاوه بر بزرگنمایی فضا روی روحیه اشخاص نیز تاثیر مثبتی دارد.

پرده رومن برای اتاق خواب افراد بزرگسال

بهتر است برای اتاق خواب پرده هایی با رنگ گرم و روشن را انتخاب کنید. که هم به شما آرامش بدهد. هم نور کافی را به اتاق برساند چون پرده های رومن از پارچه های ضخیمی ساخته می شوند و انتخاب رنگ تیره اتاق رو بی روح می کند و اجازه ی ورود نور کافی رو نمی دهد .همچنین از انتخاب رنگ های قرمز و نارنجی برای اتاق خواب پرهیز کنید چون مانع آرامش شما توی خواب میشه و مغز شمارو خسته می کند

پرده های رومن برای کودکان

کودکان بسیار پر انرژی هستند پس بهتر است که در انتخاب رنگ پرده ی آن ها از رنگ های پر انرژی استفاده کنیم. مثل سفید،آبی،صورتی،زرد،سبز،نارنجی و قرمز البته باید توجه کنید. که میزان نور کافی به اتاق برسد چرا که پرده های رومن از پارچه های ضخیم بدون آستر ساخته می شوند و انتخاب پرده ی اشتباه میتواند فضای اتاق را خفه کند.

پرده های رومن مناسب سالن پذیرایی

در انتخاب پرده برای سالن پذیرایی باید به مواردی مثل نور و فضای سالن،سبک دکوراسیون سالن،وسایل چیده شده و نوع چیده شدن آن ها باید توجه کرد برای مثال در سالن هایی با دکوراسیون مدرن میتوان از پرده های رومن استفاده کرد یا در سالن های پذیرایی سنتی میتوان از پرده های رومن طرح دار استفاده کرد از انواع پرده هایی که میتوان در پذیرایی استفاده کرد میتوان پرده های مدرن ، فانتزی و سنتی را نام برد.

پرده های رومن برای آشپزخانه

امروزه از پرده های رومن در آشپزخانه ها بسیار استفاده میشود چون ساختاری منظم دارد و مزاحمتی ایجاد نمی کند البته بهتر است از پرده های روشن در آشپزخانه استفاده نکنیم چون فضا دارای رطوبت و چربی است. که باعث به وجود اومدن لک روی پرده میشود بهترین انتخاب برای پرده ی آشپزخانه رنگ های سبز،صورتی و آبی است که هم نور کافی را عبور میدهد و هم دیرتر لک می شود.

قیمت پرده های رومن

قیمت پرده های رومن کاملا به انتخاب خریدار بستگی دارد یعنی خریدار با بودجه محدود می تواند یک پارچه و ریل معمولی انتخاب کند و تقریبا با هزینه ی پایینی صاحب پرده ی رومن شود از طرفی فرد میتواند با انتخاب بهترین نوع پارچه و بهترین ریل با بهترین متریال هزینه ی داشتن پرده ی رومن را 5 برابر کند

البته که پرده های رومن به خودی خود نسبت به سایر نوع پرده ها قیمت بالاتری دارند البته که با خرید از شرکت های معتبر و نمایندگی ها میتوان تاحدی با این موضوع مقابله کرد و به قیمت خرید انجام داد

پرده رومن ر دو نوع دستی و برقی به فروش میرسند که پرده ی رومن برقی بخاطر داشتن ریل مخصوص و نیاز یک عدد موتور برای جمع کردن و باز کردن پرده قیمت بالاتری نسبت به مدل ساده ی دستی آن دارد.

برای اطلاع از قیمت دقیق محصول می توانید به کارشناسان شرکت صدرا سازه تماس بگیرید.شرکت صدرا سازه  این امکان برای شما عزیزان فراهم کرده  است که بتوانید سفارش خود را به صورت تلفنی،حضوری و یا با پرکردن فرم انجام دهید.

توجه به جزئیات به باکیفیت بودن محصول موجب دستیابی به شرکت صدرا سازه می شود.این شرکت مفتخر است که توانسته محصولات باکیفیت و با قیمت مناسب به مشتریان خود عرضه کند.

سبد خرید