وبلاگ

پرده برقی چیست؟

عنوان های بلاگ

برای برخی از افرادی که با پرده برقی آشناییت ندارند سوالی پیش می آید که پرده برقی چیست؟ پرده های برقی پرده هایی هستند که موتور دارند و به وسیله ی ریموت ،موبایل وسنسور های حسی میتوان موتور آن هارا کنترل کرد و بدون استفاده از دست و با فاصله میتوان پرده را باز و بسته کرد و نور توی خونه رو کنترل کرد همچنین میتوان با تنظیم سناریوهای مختلف کاری کرد که پرده به صورت خودکار عمل کند و نیازی به استفاده از ریموت نباشد.

انواع پرده برقی

با توجه به سوال برخی از افراد که پرده برقی چیست و آیا انواع مختلفی دارد یا خیر باید پاسخ داد پرده های برقی در دو نوع بالارو و کنار رو موجود هستند که قابل خریداری هستند پرده  های بالا رو محوری عمودی دارند و به صورت عمودی جمع یا باز می شوند ازانواع پرده های بالا رو میتوان پرده های شید،رومن و زبرا را نام برد

پرده های کنار رو محوری افقی دارند و در صورت صادر کردن فرمان باز شدن پرده کنار رفته و هنگام صادر کردن فرمان بسته شدن پرده به صورت افقی پنجره را پوشش می دهد

انواع پرده برقی

نحوه ی کار کردن پرده بالارو چگونه است؟

نحوه ی کار پرده های بالا رو به این صورت است که پرده دور یک لوله استوانه ای پیچیده شده که لوله یا به زنجیر(در حالت دستی) و یا به یک موتور(در حالت برقی) متصل است که فرمان باز یا بسته شدن پرده توسط زنجیر در حالت دستی و یا موتور در حالت برقی به آن لوله ی استوانه ای منتقل میشود و اقدام به باز یا بسته شدن پرده میکند

نحوه ی کار کردن پرده کنار رو به چه صورت است؟

نحوه ی کار پرده های کنار رو به این صورت است که ریلی مخصوص برای این پرده ها وجود دارد که بر روی آن موتوری وصل می شود و شما با فرستادن دستورات توسط ریموت یا موبایل خود به آن موتور می توانید نور اتاق را تنظیم کنید و پرده ها را باز و یا بسته کنید.

پرده برقی از نظر کنترل به چند دسته تقسیم می شوند؟

پرده های برقی از نظر کنترل کردن به سه نوع تقسیم میشوند که تفاوت آن ها به طراحی موتور آن ها برمی گردد.

موتور سه سیمه که در پرده های برقی ریموت دار استفاده میشود به افراد اجازه میدهد که با استفاده از دکمه های ریموت از فاصله ای معین بتواند نور اتاق خود را تنظیم و کنترل کند و به پرده به وسیله ی همان ریموت کنترل دستور باز یا بسته شدن دهند.

موتور پنج سیمه که در پرده های برقی هوشمند استفاده میشود اجازه میدهد که افراد جز کنترل پرده با ریموت پرده را با موبایل نیز از فاصله ی دور کنترل کنند پرده هایی که موتور پنج سیمه دارند قابلیت اتصال به سیستم هوشمند محیط را دارند و قابلیت سناریو پذیری دارند برای مثال شما میتوانید پرده ها را جوری تنظیم کنید که هنگام طلوع آفتاب باز شوند یا هنگامی که کسی در خانه حضور ندارد پرده ها بسته شوند همچنین پرده های هوشمند را میتوان به سیستم سنسور های صدا،حرکت ویا گرما نیز مجهز کرد

روش سوم که ساده ترین روش کنترل پرده برقی هوشمند است کلید هایی هستند که بر روی دیوار نصب می شوند این کلیدها آپشن های محدودی را در اختیار شما قرار می دهند و  با توجه به آنکه شما هیچ نوع ریموت کنترلی را در اختیار ندارید برای باز و بست پرده لازم است که از کنترل دیواری استفاده کنید

نحوه ی نصب پرده برقی به چه صورت است؟

برای نصب پرده های برقی ابتدا شما باید محل نصب پرده را مشخص کنید و در مرحله ی بعد قطعات مربوطه را به هم متصل کنید سپس گیره های نگهدارنده ی پرده را به ریل متصل کنید و آ|ن را به سقف نصب کنید و سپس موتور پرده را با توجه به افقی یا عمودی محور بودن آن (بالارو یا کنار رو بودن) در جای مخصوص خود نصب میکنید و خار پشت موتور را میپیچانید تا در جایش محکم باشد پس از نصب اتصالات شما میتوانید از پرده ی برقی خود لذت ببرید.

ریموت پرده درواقع چیزی شبیه به کنترل است که شما میتوانید با فشردن دکمه ها به پرده دستور باز یا بسته شدن بدهید و نور اتاق را تنظیم کنید ریموت ها از یک کاناله تا نود و نه کاناله موجود هستند که هر کانال بیانگر این است که چند پرده را میتواند کنترل و تنظیم کند.

برای مثال وقتی می گوییم این ریموت شانزده کاناله هستش یعنی این ریموت میتواند شانزده پرده را کنترل کند پس سعی کنید هنگام تهیه ی ریموت برای پرده درست تصمیم بگیرید و بستگی به نیاز خود خرید کنید که بعدا دچار مشکل نشوید.

پرده برقی مناسب چه مکان‌هایی هستند؟

امروزه پرده های برقی بسیار محبوبند چرا که کار با آن ها آسان است و طرح و رنگ و مدل های بسیار متنوعی دارند و در هرجایی قابل استفاده هستند

  • خانه: پرده های برقی در خانه ها برای تنظیم نور محیط حفظ حریم خصوصی و زیبایی استفاده می شوند پرده های برقی را می توان در اتاق خواب، اتاق نشیمن، آشپزخانه، و سایر اتاق ها استفاده کرد
  • محل کار: پرده های برقی در محل کار برای تنظیم نور محیط، حفظ حریم خصوصی، و افزایش بهره وری کارکنان استفاده می شوند پرده های برقی را می توان در دفاتر، اتاق های کنفرانس، و سایر فضاهای اداری استفاده کرد.
  •  فروشگاه ها و مراکز تجاری: پرده های برقی در فروشگاه ها و مراکز تجاری، برای تنظیم نور محیط، حفظ حریم خصوصی، و جذب مشتری استفاده می شوند پرده های برقی را می توان در ویترین مغازه ها، فروشگاه ها، و سایر فضاهای تجاری استفاده کرد.
  •  بیمارستان ها و مراکز درمانی: پرده های برقی در بیمارستان ها و مراکز درمانی، برای حفظ حریم خصوصی بیماران و کارکنان استفاده می شوند پرده های برقی را می توان در اتاق های عمل، اتاق های بیمارستان، و سایر فضاهای درمانی استفاده کرد.
  •  مدارس و دانشگاه ها: پرده های برقی در مدارس و دانشگاه ها، برای تنظیم نور محیط، حفظ حریم خصوصی، و افزایش تمرکز دانش آموزان و دانشجویان استفاده می شوند پرده های برقی را می توان در کلاس های درس، آزمایشگاه ها، و سایر فضاهای آموزشی استفاده کرد.
  • ریل پرده برقی چیست؟

    ریل پرده برقی یک سازه ی فلزی هست که پرده را در درون اون قرار میدن و با نصب یک موتور به اون ریل به پرده کمک میکند که باز و بسته بشود و در درون اون به سادگی حرکت کند.

معرفی انواع مختلف ریل پرده برقی

  • ریل پرده برقی کناررو:ریل پرده برقی کناررو یکی از رایج ترین انواع ریل پرده برقی است این ریل پرده پرده را به صورت افقی به سمت چپ یا راست حرکت می دهد.
  • ریل پرده برقی بالارو:پرده برقی بالارو، پرده را به صورت عمودی به سمت بالا یا پایین حرکت می دهد.
  • ریل پرده برقی دوبل:پرده برقی دوبل دو پرده را به صورت همزمان کنترل می کند.
  • ریل پرده برقی هوشمند:پرده برقی هوشمند با استفاده از یک ریموت کنترل یا اپلیکیشن موبایل قابل کنترل است.

نکاتی که در هنگام خرید ریل  پرده برقی باید به آن توجه کنید

  • نوع پرده: ریل پرده برقی باید با نوع پرده مورد نظر شما مطابقت داشته باشد.
  • وزن پرده: ریل پرده برقی باید بتواند وزن پرده مورد نظر شما را تحمل کند.
  • عرض پرده: ریل پرده برقی باید عرض پرده مورد نظر شما را پوشش دهد.

قطعات و یراق آلاتی که شما برای نصب پرده ی برقی به آن ها نیاز خواهید داشت

  • پارچه کرکره برقی
  • موتور کرکره برقی
  • ریل کرکره برقی
  • ریموت کنترل پرده برقی
  • گیربکس پرده برقی
  • تسمه پرده برقی
  • هماورد پرده برقی

ویژگی پرده برقی

  • راحتی در استفاده: پرده‌های برقی هوشمند به راحتی و با استفاده از یک ریموت کنترل یا اپلیکیشن موبایل قابل باز و بسته شدن هستند.
  • صرفه جویی در زمان: باز و بسته کردن پرده‌های برقی هوشمند نسبت به پرده‌های ساده زمان کمتری می‌برد.
  • امکان کنترل از راه دور: پرده‌های برقی هوشمند را می‌توان از راه دور با استفاده از یک اپلیکیشن موبایل کنترل کرد این امر می‌تواند برای افرادی که در خانه نیستند یا نمی‌خواهند از جای خود بلند شوند بسیار مفید باشد.
  • امکان برنامه‌ریزی:پرده‌های برقی هوشمند را می‌توان به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که در ساعت‌های مشخصی از روز باز یا بسته شوند این امر می‌تواند برای تنظیم نور محیط یا صرفه‌جویی در مصرف انرژی مفید باشد.
  • قیمت مناسب: پرده‌های برقی هوشمند نسبت به پرده‌های ساده قیمت بالاتری دارند.
  • نیاز به برق: پرده‌های برقی هوشمند برای کار کردن به برق نیاز دارند اما در صورت قطع برق می توان آن را به صورت دستی حرکت داد.

قیمت پرده برقی به چه صورت است؟

قیمت پرده های برقی به دلیل وارداتی بودن آن و بسیاری از قطعاتی که دارند ثابت نیست و با نوسانات نرخ ارز قیمت آن ها نیز متغیر است ولی جدا از آن موضوع عوامل تاثیر گذار دیگری هم وجود دارند که در ادامه به توضیح آن ها میپرازیم.

  • نوع پرده:پرده‌های برقی هوشمند در انواع مختلفی با ویژگی‌های مختلف تولید می‌شوند پرده‌های برقی هوشمند با کیفیت بالاتر قیمت بالاتری دارند.
  • وزن پرده:وزن پرده بر قیمت موتور پرده برقی تأثیر می‌گذارد پرده‌های سنگین‌تر نیاز به موتور قدرتمندتری دارند و قیمت بالاتری دارند.
  • برند:برندهای معتبر قیمت بالاتری نسبت به برندهای ناشناخته دارند

با توجه به اینکه پرده های برقی نسبت به سایر انواع پرده های سنتی قیمت نسبتا بالاتری دارند ولی انتخاب بهتری هستند چرا که هم به محیط ظاهری شیک و مدرن می دهند هم استفاده از آن ها راحت و آسان است و گذشته از اینها در طرح رنگ و مدل بسیار متنوع هستند و با هر مدل چینش و سبک دکوراسیونی ست می شوند.

برای اطلاع از قیمت دقیق محصول می توانید به کارشناسان شرکت صدرا سازه تماس بگیرید.شرکت صدرا سازه  این امکان برای شما عزیزان فراهم کرده  است که بتوانید سفارش خود را به صورت تلفنی،حضوری و یا با پرکردن فرم انجام دهید.

توجه به جزئیات به باکیفیت بودن محصول موجب دستیابی به شرکت صدرا سازه می شود.این شرکت مفتخر است که توانسته محصولات باکیفیت و با قیمت مناسب به مشتریان خود عرضه کند.

سبد خرید