دستگیره هوشمند چیست؟

عنوان های بلاگ

برای برخی از افرادی که با دستگیره هوشمند آشناییت ندارند سوالی پیش می آید که دستگیره هوشمند چیست؟ دستگیره هوشمند یکی از تجهیزاتی است که امروزه از آن برای هوشمند سازی اماکن مسکونی،اداری و تجاری استفاده می شود دستگیره هوشمند به شما این امکان را می دهد که کلید هارا از زندگی خود حذف کنید و دغدغه گم شدن آن ها یا پشت درب ماندن را نداشته باشید چرا که شما با حفظ بودن صرفا یک رمز یا لمس ورودی قفل شما می توانید همه ی درب ها را باز کنید و یا قفل کنید همچنین شما میتوانید با استفاده از دستگیره های هوشمند در خانه خود حتی زمانی که در منزل نیستید رفت و آمد را کنترل کنید. چون این سیستم به بلوتوث و وای فای مجهز است و در صورت رخ دادن اتفاقی غیرعادی سریعا برای شما هشدار ارسال می شود.

انواع دستگیره هوشمند چیست؟

دستگیره هوشمند اثر انگشتی

دستگیره هوشمند اثر انگشت این امکان را فراهم می کند که فقط با یک لمس ساده ورود و خروج راحتی را نیز داشته باشید. که نه تنها امنیت بالایی را فراهم می کند بلکه بسیار کاربر پسند می باشد .  اسکنر اثر انگشت قفل هوشمند از نوع بیومترک است. که با تعریف کردن اثر انگشت افراد می توانید اجازه ورود و خروج را مشخص کنید.

دستگیره هوشمند RFID یا کارتی

کارت RFIDدارای سریال منحصر به فردی است که برای اتصال به قفل هوشمند  از آن استفاده می شود.  که دارای امنیت بالایی می باشد. کارت RFID کنترل دسترسی بدون اصطکاک را دارد. یعنی دیگر نیازی به کارت کشیدن از روی پنل نیست .

در این نوع دستگیره هوشمند فرد با نزدیک کردن کارت به دستگیره دستوری  ارسال می کند که درب را برایش باز می شود. نکته قابل توجه و جالب این نوع دستگیره هوشمند این است که در صورت گم شدن کارت در کوتاه ترین زمان میتوانید کارت خودتان را غیر فعال کنید تا امنیت را حفظ کنید و فرصت پیدا کردن کارت  را از مابقی افراد بگیرید.

دستگیره هوشمند پین کد و رمزی

در این نوع دستگیره هوشمند سیستم به این صورت است که شما با تعریف کردن رمزی برای هر شخص به آنها اجازه می دهید که با وارد کردن آن بتواند وارد یا خارج شوند این نوع از دستگیره های هوشمند خصوصیات قابل توجهی دارند برای مثال شما قبل از وارد کردن رمز اصلی چند عدد را به صورت رندوم به  سیستم وارد می کنید تا اثر انگشت شما صرفا روی اعدادی که رمز شما را تشکیل می دهند  نباشد تا سارقین نتوانند رمز را پیدا بکنند جدا از این خصوصیت قابل توجه شما میتوانید پینی رو تعریف کنید و دستور بدهید که صاحب این پین تا چه زمانی میتواند دسترسی داشته باشد.

دستگیره هوشمند تشخیص چهره

در این نوع دستگیره سیستم با مشاهده ی الگو چهره های تعریف شده به فرد دسترسی می دهد. دستگیره هوشمند تشخیص چهره برای امنیت بیشتر استفاده می شود. فناوری تشخیص چهره به شکل خاصی کار می کند و به طور کلی راهکار ها و فناوری های مخصوصی برای اسکن چهره در نظر گرفته می شود. این قفل هوشمند از نظر موقعیت اجرایی بسیار عالی کار کرده است.به طور کلی در بسیاری از مکان ها مورد استفاده قرار می گیرد.

همچنین بخوانید از اکسس کنترل

باورهای اشتباه راجع به دستگیره های هوشمند

عموم مردم به خاطر کم بودن متخصصین جهت آگاه سازی و کم بود اطلاعات خودشان اینطور فکر می کنند که دستگیره های هوشمند به سادگی هک می شوند و امنیت پایینی دارند در صورتی که بر روی این سیستم فوق العاده پیشرفته محافظ های پیشرفته ای جهت هک نشدن نصب شده و در مقابل شوک الکتریکی و ضربه نیز مقاوم است. چرا که وقتی به این دستگیره ها شوک الکتریکی یا ضربه ای وارد می شود درب  قفل شده و صدای آژیر بلند می شود. حتی اگر شخصی به مدت طولانی جلوی درب بایستد نیز سیستم هشدار دهنده به صدا درمی آید.

 

مزایای استفاده از دستگیره هوشمند

  • امنیت بالا
  • ظاهری شیک و مدرن
  • قابلیت کنترل از راه دور
  • امکان دریافت گزارش تردد

انواع دستگیره هوشمند چیست؟

تاریخچه ی دستگیره هوشمند

اولین نسل از قفل الکترونیک از قفل های کارتی شروع شد که دسترسی به کارت و بدون کلید را به کاربران داد. قفل کارتی در سال 1976 اختراع و در یکی از هتل های آتلانتا در ایالات متحده نصب شد. در واقع می توان سال 1976 را اولین نقطه در موجودیت قفل الکترونیک دانست. با پیشرفت و توسعه فناوری قفل دیجتال در کشور ایالات متحده ، ایتالیا ، آلمان ، ژاپن، کانادا، کره جنوبی، تایوان ، هنگ کنک  وچین شد.

دستگیره هوشمند بیشتر در هتل ها بکار گرفته و استفاده شد. دستگیره کارتی گزینه ایی مناسب برای افزایش امنیت در هتل ها محسوب می شدند و استفاده از کارت به جای کلید ، سطح کیفی خدمات هتل را به صورت چشمگیری ارتقا داد.

ویژگی های دستگیره هوشمند

آلارم هشدار امنیتی دستگیره هوشمند 

یکی از برترین مدل‌های موجود در بازار قفل هوشمند از لحاظ زنگ هشدار است که طیف وسیعی از حوادث مانند سرقت، آتش‌سوزی، وارد کردن شوک الکتریکی و … را تحت پوشش خود قرار می‌دهد و با اطلاع رسانی به موقع شما از خسارت‌های جبران ناپذیر جلوگیری می‌کند

کنترل دستگیره هوشمند  با استفاده از تلفن همراه

این کار توسط ارتباط اینترنتی و بلوتوثی قفل و تلفن همراه صورت می‌گیرد. البته باید توجه داشت بلوتوث مدل‌های کره‌ای در ایران غیر فعال است همچنین ارتباط اینترنتی هیچ کدام از مدل‌های قفل سامسونگ نیز در ایران فعال نمی‌باشد.

قفل کودک دستگیره های هوشمند 

یکی از ویژگی‌های مهم قفل دیجیتال  وجود قفل کودک است اهمیت این ویژگی به اندازه‌ای است که نمی‌توان قفلی را بدون آن متصور شد.قفل کودک با نام دکمه امنیتی شناخته شده است شما می توانید با فعال سازی این دکمه امنیتی  در زمان هایی که مشغول به کار هستید ، مانع خارج شدن فرزندتان از منزل و یا به خطر افتادن آن هاشوید

مکانیزم کد تصادفی دستگیره های هوشمند 

مکانیزم امنیتی برای جلوگیری از لو رفتن رمز عبوری و محافظت از اطلاعات کاربر که با ظاهر شدن چند عدد پیش از رمز اصلی در اثر انگشت بر روی تمامی اعداد باقی خواهد ماند و تشخیص رمز برای سارقین غیر ممکن می باشد.

قیمت دستگیره های هوشمند به چه صورت است؟

پارامترهای مختلفی در قیمت قفل هوشمند تاثیرگذار است و با توجه به تنوع بسیار بالای محصولات  به راحتی می‌توان قفلی با قیمت مورد نظرتان پیدا و خریداری کنید. تعداد روش‌های دسترسی رنگ و طراحی قفل ویژگی‌های امنیتی و هوشمند از پارامترهای تاثیر گذار در قیمت مدل‌های مختلف قفل هوشمند می‌باشد.

برای اطلاع از قیمت دقیق محصول می توانید به کارشناسان شرکت صدرا سازه تماس بگیرید.شرکت صدرا سازه  این امکان برای شما عزیزان فراهم کرده  است که بتوانید سفارش خود را به صورت تلفنی ویا حضوری انجام دهید.

توجه به جزئیات به باکیفیت بودن محصول موجب دستیابی به شرکت صدرا سازه می شود.این شرکت مفتخر است که توانسته محصولات باکیفیت و با قیمت مناسب به مشتریان خود عرضه کند.

سبد خرید