وبلاگ

درب کشویی روکار چیست؟

عنوان های بلاگ

برای برخی از افرادی که با درب روکار ریلی آشناییت ندارند سوالی پیش می آید که درب کشویی روکار چیست؟ درب های روکار ریلی امروزه در همه جا به چشم می خورند این درب های توسط قرقره یا چرخ روی ریلی که بالای درب نصب شده حرکت می کند و برای باز و بسته شدن نیازمند فضا در پشت درب نیست تفاوت درب های روکار با توکار در این است که ریل درب توکار درون دیوار مجازی کار گذاشته می شود و دیوار قابل استفاده است برای مثال نصب تلویزیون یا چسباندن مبل به دیوار صورتی که از این نوع درب استفاده شود ممکن است به کار آید اما در صورتی که از درب های روکار استفاده شود این امکان وجود ندارد چون که ریل بیرون از دیوار نصب می شود و موقع باز شدن درب در دیوار مخفی نمی شود بلکه باید روی دیوار حرکت کند و به همین دلیل باید روی دیوار خالی باشد که درب بتواند روی آن حرکت کند.

انواع متریال درب کشویی روکار چیست؟

در ساخت درب توکار بسته به نوع و محل استفاده از متریال های متفاوتی مثل شیشه،چوب،فلز و پلاستیک استفاده می شود از آن جایی که استفاده بهینه از فضا مسئله بسیار مهمی است و امروزه از این نوع درب بسیار استفاده میشود تنوع زیادی در جنس ساخته شده و همچنین طرح آن وجود دارد برای مثال شما نمیتوانید از درب روکار چوبی در حمام استفاده کنید چرا که در مدت بسیار کوتاهی پوسیده میشود و بهتر است از درب های روکار شیشه ای استفاده کنید که با رطوبت مشکلی ندارد انتخاب جنس درب موقع خریداری با توجه به استفاده به شدت مهم است و باید به آن توجه شود.

مزایای درب کشویی روکار چیست؟

  • صرفه‌جویی در فضا:  یکی از مهمترین مزایای انواع درب ریلی روکار این است که فضای کمتری را نسبت به درب‌های معمولی (مانند درب‌های بازشو) اشغال می‌کنند به این ترتیب زمانی که درب باز و یا بسته است به دیوار یا ریل‌های خود وصل می‌شود و فضای اضافی اشغال نمی‌کند.
  • زیبایی و طراحی متنوع: انواع درب های ریلی روکار به دلیل طراحی‌ها و متریال متنوعی که از آن‌ها ساخته می‌شوند به زیبایی و استایل فضاها کمک می‌کنند. این درب ها به عنوان یک عنصر دکوراتیو در داخل اماکن نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند دارای طرح‌های مختلف مثل درب ریلی روکار و توکار هستند که تمامی نیازها را در بر می‌گیرد
  • پایداری و عمر طولانی: انواع درب کشویی روکار  از مواد با کیفیت ساخته می‌شوند و به عنوان یک سیستم پایدار و با مقاومت بالا شناخته می‌شوند این به معنای داشتن یک درب با عمر طولانی و کمترین نیاز به تعمیر و نگهداری است
  • نیاز به نگهداری : درب‌ کشویی روکار نیاز به نگهداری به خصوصی ندارد قطعات مکانیکی این درب‌ها بسیار مقاوم و مستحکم می باشد.

مزایای درب کشویی روکار چیست؟

کاربرد درب های ریلی روکار

امروزه از درب های ریلی روکار تقریبا در همه جا استفاده می شود چون از تنوع بالایی برخوردارند و در استفاده بهینه از فضا بسیار کمک کننده هستند از این درب ها برای اتاق خواب یا حمام در منازل استفاده می شود و همچنین برای ایجاد فضا و اتاق هایی جدا در شرکت ها و ادارات مورد استفاده قرار می گیرد.

اجزای فنی تشکیل دهنده درب روکار

خط ریلی: قطعه‌هایی از فلز یا مواد دیگر که به دیوار یا ساختار اصلی نصب می‌شوند و به درب اجازه حرکت در جهت مشخص شده می‌دهند.

قرقره‌های درب ریلی: قطعاتی که به درب نصب می‌شوند و بر روی خط ریلی حرکت می‌کنند این قرقره‌ها معمولاً در دو طرف درب نصب می‌شوند و به درب اجازه حرکت در طول ریل را می‌دهند.

راهنمای زیر درب: این قطعه معمولاً در زیر درب نصب می‌شود و هدایت کننده‌ای برای حرکت صحیح و استوار درب بر روی خط ریلی فراهم می‌کند.

ملزومات نصب: شامل ابزارها و قطعاتی است که برای نصب مکانیزم درب کشویی لازم است مانند پیچ‌ها، مهره‌ها، وسایل نصب و …

آرام بند: برخی از انواع مکانیزم درب کشویی دارای آرام بند هستند که وظیفه کنترل و کاهش سرعت حرکت درب را دارند که باعث می‌شود درب به طور آرام و بدون صدا بیشتری باز و بسته شود.

قیمت درب های ریلی روکار

قیمت درب های ریلی روکار ثابت نیست و برای هر پروژه متفاوت است این تفاوت قیمت بستگی به جنس و کیفیت مواد استفاده شده، ابعاد درب،طراحی،شرکت تولید کننده و هزینه نصب و خدمات پس از فروش شرکت سرویس دهنده بستگی دارد که شرکت صدرا سازه با مشاوره رایگان به شما کمک میکند تا انتخاب مناسبی داشته باشید و صاحب یک درب روکار با بالاترین کیفیت شوید.

نصب  انواع درب های ریلی روکار  هزینه‌ دارد که شامل هزینه‌ ی نصاب قطعات یدکی و ابزار مورد نیاز می‌ باشد.

برای اطلاع از قیمت دقیق محصول می توانید به کارشناسان شرکت صدرا سازه تماس بگیرید.شرکت صدرا سازه  این امکان برای شما عزیزان فراهم کرده  است که بتوانید سفارش خود را به صورت تلفنی ویا حضوری انجام دهید.

توجه به جزئیات به باکیفیت بودن محصول موجب دستیابی به شرکت صدرا سازه می شود.این شرکت مفتخر است که توانسته محصولات باکیفیت و با قیمت مناسب به مشتریان خود عرضه کند.

سبد خرید