درب اتوماتیک شیشه ای چیست؟

عنوان های بلاگ

برای برخی از افرادی که با درب اتوماتیک شیشه ایی آشناییت ندارند سوالی پیش می آید که درب اتوماتیک شیشه ای چیست؟ می توان گفت که  این درب ها به عنوان پر بازدید ترین و پرتردد ترین قسمت یک ساختمان همیشه مورد توجه بوده اند که با گذر زمان فرم و کاربرد قدیمی و سنتی خود را از دست داده و با پیشرفت تکنولوژی به شدت دچار تغییر و تحول شده و در نتیجه ی تغییرات به درب های اتوماتیک رسیدیم درب های اتوماتیک با مکانیزم پیچیده ای که دارند با استفاده از سنسور های حرارتی و وزنی یا با استفاده از چشمی ها می توانند متوجه رفت و آمد اشخاص شوند و بدون دخالت دست یا نگهبان خود درب در صورت نیاز باز یا بسته شوند.

درب اتوماتیک شیشه ای زیبایی منحصر به فردی را دارد. که در عام به درب شیشه ای برقی معروف است. این درب از چند لت و یک اپراتور برای باز و بسته شدن لت ها سانخته شده اند. انواع درب اتوماتیک شیشه ای در اندازه ، مدل های مخلف در ساختمان طبق سلقه کارفرما اجرا می شود. به عبارتی دیگر در ساخت و اجرای درب اتوماتیک شیشه ای ، محدودیتی از بابت طراحی و اجرا و جود ندارد.

همان گونه که اشاره شد مدل های درب شیشه ای بسیار متنوع است. درب اتوماتیک شیشه ای عموما در مکان هایی از قبیل هتل ها، مراکز تجاری ، شرکت ها ، مراکز درمانی و.. مورد استفاده قرار می گیرد. به طور کلی در مراکزی که تردد بسیار بالاست درب اتوماتیک شیشه ایی بیشترین کاربرد و بهترین کاربری را دارد.

انواع درب اتوماتیک شیشه ای چیست؟

درب اتوماتیک کشویی

درب اتوماتیک شیشه ای کشویی متداول ترین نوع درب های اتوماتیک به شمار می روند و به نوعی اولین درب شیشه ای به شمار می رود این درب ها که به نام درب اتوماتیک خطی هم معروف هستند عملکرد ساده ای دارند و بر روی یک خط مستقیم حرکت می کنند کارکرد آن ها به این شکل است که یک لت به طور ثابت در کنار ورودی قرار می گیرد یک لت متحرک هم درست در لبه آن قرار می گیرد با تشخیص فرمان حرکت بخش متحرک بر روی بخش ثابت جمع می شود و وردی باز می شود این درب ها می توانند بازشوی یک طرفه یا دو طرفه داشته باشند به این معنا که دو درب به دو سمت و یا یک درب به یک سمت باز شوند شما می توانید درب اتوماتیک کشویی را با دو و یا چهار لت مورد استفاده قرار دهید درب اتوماتیک کشویی دو لت دارای یک لت ثابت و یک لت متحرک می باشد و درب اتوماتیک کشویی چهار لت  دارای دو لت ثابت و دو لت متحرک است این محصول برای استفاده در بیمارستان ها، بانک ها و ادارات مناسب است.

درب اتوماتیک تلسکوپی

این درب مانند درب اتوماتیک کشویی عمل می کند با این تفاوت که لت ها بیشتر به روی هم جمع می شوند و در نتیجه فضای بیشتری برای تردد را در اختیار شما قرار می دهند به همین خاطر استفاده از این نوع درب برای مکان هایی که فضای کمی در دسترس است بسیار مناسب می باشد شما می توانید از آن برای هتل ها فرودگاه ها، بیمارستان ها و… استفاده کنید به این خاطر که فضای مورد نیاز شما تا 70% برای رفت و آمد باز خواهد شد و در این موارد استفاده از فضای زیاد ضروری است.

درب های اتوماتیک گردان

درب اتوماتیک گردان درست مانند درب های گردان قدیمی کار می کنند با این تفاوت که نیازی به استفاده از نیروی دست برای هل دادن و باز کردن درب نیست نوع اتوماتیک این درب به جای نیروی انسانی از یک موتور کوچک درون اپراتور استفاده می کند با تشخیص وزن یا حرکت توسط سنسور دستگاه لت های درب که به صورت پره ای در کنار یکدیگر قرار گرفته اند شروع به حرکت می کنند تا امکان تردد فراهم شود از آن جا که این نوع درب شیشه ای همیشه باز و همیشه بسته است تا اندازه زیادی در مصرف انرژی صرفه جویی می کند استفاده از این نوع درب برای مکان هایی که نیاز به فضای زیاد برای حمل بار و لوازم است پیشنهاد می شود.

مزایای درب اتوماتیک شیشه ای چیست؟

از مزایای درب های اتوماتیک می توان به این اشاره کرد که به محیط زیبایی می بخشند همچنین عملکردی نرم ، بی صدا و امنیت بالا دارند و بخاطر تنوع بسیار بالایی که دارند در هر جایی قابل استفاده است درب های اتوماتیک شیشه ای حتی در نبود برق اگر باتری داشته باشند می تواند کار خود را به درستی و بی کم و کاست انجام دهد همچنین می توانید سیستم اکسس کنترل را به درب متصل کنید که برای ورود و خروج افراد مجوز تعیین کنید.

مزایای درب اتوماتیک شیشه ای چیست؟

شیشه، درب اتوماتتیک

در ساخت درب اتوماتیک شیشه ای ، از شیشه های لمینت و سکوریت استفاده می شود. این شیشه ها مقاومت بالایی در برابر ضربه و فشار دارند. از این جهت ایمنی را حفظ می کنند.شیشه سکوریت نسبت به شیشه لمینت مقاومت بیشتری را دارد. به همین دلیل برای درب کشویی اتوماتیک از شیشه اسکوریت استفاده می شود.

درب  اتوماتیک شیشه ای مقاوم سازی شده (سکوریت)

امکان نصب درب شیشه ای سکوریت در هنگام ساخت ساختمان و بعد ساخت نیز ممکن است درب های اتوماتیک سکوریت قابلیت اتصال به سیستم اتوماسیون اداری را دارا میباشند همچنین میتوان بسته به نیاز آن را در وضعیت دائم بسته یا دائم باز تنظیم کرد شیشه این درب ها بسیار مقاوم است چنان که امکان حک برند شرکت اداره و یا ساختمان روی آن وجود دارد همچنین فریم این درب ها از آلومینیوم ضد سایش که روکشی از استیل دارند ساخته می شود.

از انواع شیشه های سکوریت می توان به موارد زیر اشاره کرد

شیشه ساده سکوریت بی رنگ

شیشه سکوریت رنگی

شیشه مات شده که میتوان روی آن طرحی را حک کرد که به سند بلاست هم معروف است

نحوه کارکرد شیشه سکوریت اتوماتیک

به طور کلی کارکرد درب های اتوماتیک با روش های مختلفی امکان پذیر است یکی از مرسوم ترین روش ها استفاده از حسگر های حرارتی و چشمی هاست  سنسور ها حرکات رو با مادون قرمز تشخیص میدهند و به محض تشخیص حرکت سیگنال دستوری باز یا بسته شدن در را به اپراتور ارسال می کند.

روش دیگر استفاده از ریموت هاست میتوان درب هارا با استفاده از ریموت باز و بسته کرد محدودیت تعدادی برای ست کردن ریموت کنترل با درب وجود ندارد و میتوان به همه ی افراد مجاز یک ساختمان بدون محدودیت ریموت داد در استفاده از ریموت نیازی به استفاده از سنسور ها یا چشمی نیست.

روش دیگری که میتوان از آن برای کنترل درب ها استفاده کرد بهره گیری از سیستم اکسس کنترل است این سیستم در محیط های امنیتی استفاده میشود در این روش میتوان تعیین کرد افرادی خاص با اثر انگشت یا کارت و تگ های مخصوص برای کنترل درب و عبور از سنسور ها استفاده کرد

کاربرد درب های اتوماتیک شیشه ای

  1. در مکان هایی که نیاز به امنیت بیشتری وجود دارد از قبیل: مکان های نظامی، طلافروشی ها و صرافی ها
  2. مکان هایی که می بایست پروتکل های بهداشتی بیشتری را رعایت کنند از قبیل: بیمارستان ها و آزمایشگاه ها
  3. مکان های شلوغ و پرتردد از قبیل: هتل ها و مراکز خرید، فرودگاه ها، کلینیک ها و…

انواع یراق آلات شیشه سکوریت

شناخت قطعات و یراق آلات درب های شیشه سکوریت به شما کمک میکند که آن ها را با بهترین کیفیت خریداری کنید و هنگام نصب مشکلی نداشته باشید گذشته از آن هرچقدر قطعات و یرق آلات با کیفیت تری بخریم طول عمر آن بیشتر میشود

لولا:یکی از مهم‌ترین یراق آلات شیشه سکوریت لولا است. به طور کلی وظیفه لولا اتصال دو جسم به یکدیگر است. لولا‌ها بلبرینگی مکانیکی هستند که مانند مفصل، زاویه‌ای محدود برای حرکت ایجاد می‌کنند.

ریل:این نوع از یراق آلات شیشه سکوریت برای شیشه‌هایی که بصورت کشویی و ریلی باز و بسته می‌شوند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. ریل‌ها نیز انواع مختلف با کارایی متفاوتی دارند.

قفل شیشه سکوریت:برای افزایش ایمنی از این یراق آلات شیشه سکوریت استفاده می‌شود. قفل شیشه با توجه به محل قرار گیری مدل‌های متفاوتی دارد.

ضربه گیر:یکی دیگر از یراق آلات شیشه سکوریت ضربه‌گیر است. ضربه گیر پلاستیک فشرده شفافی است که روی درب‌های ریلی و کشویی نصب می‌شود. وظیفه این یراق آلات شیشه سکوریت پر کردن فضای بین درب شیشه سکوریت و دیوار یا فریم می‌باشد.

فریم:فریم نیز از انواع یراق آلات شیشه سکوریت است که روی دیوار یا زمین نصب شده و وظیفه مهار شیشه و جلوگیری از لرزش آن را بر عهده دارد. این وسیله در مقاومت شیشه سکوریت نقش مهمی ایفا می‌کند.

استوپ:نوعی یراق آلات شیشه سکویت است که برای نگهداری وزن شیشه و حرکت روان آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. داخل استوپ روغنی وجود دارد که کاربرد آن پیشگیری از تأثیر تغییرات دما در فصل‌های مختلف است.

بست:این قطعه هم جزو یراق آلات شیشه سکوریت می‌باشد که برای اتصال شیشه‌ها به یکدیگر یا اتصال آن‌ها به دیوار کاربرد دارد. بست‌ها در انواع مختلفی از جمله بست۸۰*۴۰، ۱۲۰، ۱۰۸، گرد (۱۳۱)، نبشی و گونیایی هستند.

عوامل موثر در قیمت درب اتوماتیک شیشه ای

اپراتور درب شیشه ای اتوماتیک

اپراتور که شامل چندین قطعه است شامل موتور، مرکز کنترل، تسمه ها، سنسور و چشمی می شود که تقریبا 40 درصد از کل هزینه خرید درب اتوماتیک را شامل می شود. قطعه بسیار مهم و حیاتی که میتواند هم در کیفیت کار و هم در قیمت اپراتور تاثیر بالایی بگذارد نوع موتور استفاده شده در آن است

در کنار موتور مدار درب شیشه ای اتوماتیک نیز قطعه ای است که می تواند تاثیر مستقیمی در درست کار کردن موتور داشته باشد و معمولا قیمت به نسبت کمی نیز ندارد. پس باید توجه داشت در زمان خرید در صورتی که حتی اپراتوری از موتور دانکر نیز استفاده کرده بود، تجربه دیگران از مدار کنترل و دیگر تجهیزات چگونه بوده و آیا آن قطعات نیز با کیفیت ساخته شده اند

فریم یا کاور درب شیشه ای

فریم تنها در درب های شیشه ای فریم دار استفاده می شود که اکثر محصولات این گروه را شامل می شود. به طور کلی در صورت استفاده از فریم های معمولی قیمت فریم حدود 35 درصد یک پک کامل درب اتوماتیک شیشه ای را شامل می شود ولی همین هزینه می تواند تا 50 درصد نیز بالا رود چرا که مصرف کننده در انتخاب نوع فریم مختار است و می تواند از بین فریم آلومینیوم ساده، آلومینیوم آنادایز و فریم استیل یکی را انتخاب نماید.

شیشه سکوریت درب شیشه ای

تا همین چند سال پیش شیشه سکوریت آنقدر قیمت کمی داشت که قیمتش در درب اتوماتیک گم می شد اما اکنون حدود 10 تا 15 درصد هزینه یک پک کامل را شامل می شود. شیشه ها هم شامل تنوع می شوند که در این بین شیشه بی رنگ قیمت پایه و به نسبت ارزان و دیگر نوع ها گران و گرانتر می شوند

تجهیزات جانبی درب اتوماتیک

برخی از اقلام هستند که به صورت اضافه میتواند به سفارش اضافه شود. به طور مثال باتری برای زمانی که برق نیست یک آپشن اضافی است یا کاور پشت دهنه نیز که جهت زیباتر شدن کار است جزو این موارد است که معمولا جمع اینها هزینه بالایی روی دست کارفرما نمی گذارد

آهن کشی و نصب درب شیشه ای

درب اتوماتیک در آخرین ایستگاه خودش باید در محل مورد نظر نصب گردد. برای نصب آن نیاز به یکسری آهن کشی است که میتواند در هنگام ساخت بنا و یا هنگام نصب انجام پذیرد. پس از آن اپراتور و لت های شیشه نصب می گردد که زمانی در حدود 8 ساعت را خواهد برد. هزینه نصب و آهن کشی درب شیشه ای اتوماتیک در حدود 10 درصد کل هزینه پروژه است که میبایست در ابتدای کار آن را نیز در نظر گرفت.

برای اطلاع از قیمت دقیق محصول می توانید به کارشناسان شرکت صدرا سازه تماس بگیرید.شرکت صدرا سازه  این امکان برای شما عزیزان فراهم کرده  است که بتوانید سفارش خود را به صورت تلفنی ویا حضوری انجام دهید.

توجه به جزئیات به باکیفیت بودن محصول موجب دستیابی به شرکت صدرا سازه می شود.این شرکت مفتخر است که توانسته محصولات باکیفیت و با قیمت مناسب به مشتریان خود عرضه کند.

سبد خرید